Minder vlees 3 keer goed!
Veel baat bij minder vlees
Dat minder vlees eten goed is voor het milieu zou al bekend moeten zijn. Dat het beter is voor de dieren spreekt voor zich. Nu is er nog een derde reden om minder vlees te eten! In de laatste uitgave van the American Journal Clinical Nutrition zijn de resultaten van een Europees onderzoek gepubliceerd dat uitwijst dat "het eten van minder vlees kan zorgen voor een gewichtsafname".
Het onderzoek is verricht onder 400.000 volwassenen uit 10 Europese landen. Ze hebben de personen gewogen en uitgebreid vragen laten beantwoorden en vijf jaar later hebben ze een tweede meting gedaan. Hieruit bleek onder andere dat het eten van voedsel -maar geen vlees- met evenveel calorieen zorgt voor een gewichtsafname. De grootste boosdoener bleek voorbewerkt vlees te zijn. Dus morgen geen kant en klare worstjes op het menu, maar een lekkere vega burger of schnitzel!
Bron: http://www.ajcn.org/cgi/content/abstract/92/2/398
Plaats reactie